Vinterminnen, långfärdsskridskor

I helgen har jag njutit av fjällens vackra höstfärger under en fjällvandring till Lundörren i västra Jämtland. Längtan efter vintern böjar komma krypande när jag tittar igenom mina bilder från förra vintern. Under kommande vecka får ni följa med mig till mina bästa minnen från förra vintern, men jag kommer även berätta lite om helgens fjällvandring.

långfärdsskriskor, medvinden, is, vinter, konst, iskonst,

De här bilderna är från en av vinterns skriskoturer, så fint! När jag slutade skolan den där vinterdagen åkte jag hem, satte på mig underställ och skridskopjäxorna. Sedan bar det iväg ner på sjön. En väldigt härlig eftermiddag  med mycket skridskoåkning! Men dagarna är korta i februari och på tillbakavägen var pannlampan tvungen att tändas. Råkade först ta en bild rakt ner i backen av misstag men insåg att det nästan var dagens bästa bild.




långfärdsskridskor, is, vinter, konst, iskonst, solnedgång
Solnedgång


långfärdsskridskor, is, vinter, konst, iskonst
Naturen skapar konst!


Kommentarer

Populära inlägg