Akvarell målning och boktips

Jag tycker det är väldigt kul att måla akvarell och favoritmotivet är såklart fjäll! "Fjäll i akvarell" är en bok jag köpte för något år sedan som jag skulle vilja tipsa om. I boken finns motiv från en vintertur i Oviksfjällen Jämtland och en sommartur i Kebnekajse som konstnären Gunnel Lundholm gjort och målat av lanskapet och olika händelser under turerna. Jag har både fått inspiration och lärt mig mer om akvarellmålning genom den här boken. Så den rekommenderas verkligen!

Fjäll, akvarell, natur, målning, boktips

Här kommer några bilder som jag har målat med motiv från egna fjällturer och inspiration från den här boken med otroligt vackra målningar.


Fjäll, akvarell, natur, målning, drommen, Oviksfjällen, Jämtland, bydalen, fjällhalsen

Fjäll, akvarell, natur, målning, Oviksfjällen, Jämtland, bydalen, fjällhalsen, norrsken, stjärnor, natt, hav

Fjäll, akvarell, natur, målning, Oviksfjällen, Jämtland, bydalen, fjällhalsen, vinter, ledkryss, kalfjä


Fjäll, akvarell, natur, målning, Oviksfjällen, Jämtland, bydalen, fjällhalsen, sommar, kalfjäll, tidigt 1900-tal, mode



Kommentarer

Populära inlägg