Pyssla fjällinspirerad drömfångare


Här har jag gjort en egen drömfångare! Till den här använde jag bara saker jag kunde hitta i naturen och hade hemma. Så det är bara att ta det du har, välj det garn, pärlor och "dekorationer" som du tycker är finast. Efterssom jag gillar fjäll blev min lite fjällinspirerad med ripfjädrar och ljung!

pyssla, pysseltips, drömfångare, fjäll, ljung, fjädrar
Så här såg drömfångaren ut när den var färdig


Det här behöver du:
  • ståltråd
  • pärlor
  • garn
  • fjädrar
  • någon slags dekoration (jag använde ljung)
  • limpestol
  • sax
Gör så här:
1. gör två ringar av ståltråd, en mindre och en större ring. Du väljer själv storlek på dem!
2. linda garn runt ringarna så ståltråden blir täkt.
3. gör ett mönster i ringen med garn. En stjärna är enkelt att göra.
4. knyt och fäst garnet.
5. klipp till tre lika långa trådar av garnet.
6. fäst i den största ringen 
7. trä på pälorna
8. limma fast pärlorna med limpistol så de håller sig på plats och inte glider runt.

9. limma fast fjädrarna, se bild
10. i den tråd du inte satte fast någon fjäder fäster du i den mindre ringen.
11. sätt fast din dekoration, i mitt fall ljung kvistarna.
12. klipp till en kortare tråd. 
13. trä på pälorna och fäst med limpistol.
14. sätt på en fjäder längst ner.
15. om du vill kan du fästa ett band i den så att den går att hänga upp någonstans.
15. Din alldeles egna drömfångare är färdig​!

Kommentarer

Populära inlägg